שיווק שותפים: מה זה ואיך להתחיל

שיווק שותפים מה זה ואיך אפשר להתחיל בכמה צעדים פשוטים להרוויח כסף כבר היום דרך האינטרנט מבלי לשבור את הראש - מדריך מקיף!

שיווק שותפים הוא מודל שיווקי שבו מפרסמים של צד שלישי מקדמים סחורות או שירותים של סוחר ומקבלים אחוז מהמכירות או התעבורה באינטרנט שנוצרה כתוצאה מכך. זה נחשב בדרך כלל לחלק מרכזי בשיווק דיגיטלי מודרני.

שיווק שותפים פונה לעסקים מכיוון שהוא מאפשר להם לעמוד ביעדי השיווק שלהם בעלות נמוכה. זה מועיל לשותפים בכך שהוא מציע להם את ההזדמנות להרוויח הכנסה פסיבית. יצירת הכנסה של שותפים דורשת פיתוח פלטפורמה ובניית קהל מקוון. בנוסף, חיוני להישאר מעודכן במגמות בענף שיווק שותפים. לדוגמה, לפי Affiliate Insider, בינה מלאכותית (AI) ותוכנות ענן ימלאו תפקיד הולך וגובר באופן שבו משווקי שותפים אוספים נתונים כדי לקבל החלטות בשנת 2024.

המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על מסלול קריירה זה, כיצד הוא עובד וכיצד להתחיל את מסע שיווק השותפים שלך.

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא שיטת שיווק לחלוקת הכנסות שבה שותף צד שלישי, כגון בלוגר, יוטיובר או משפיען, מפרסם את הסחורות או השירותים של העסק כדי לעזור להם לעמוד ביעדי מכירות או שיווק. עסק עשוי לעבוד עם שותף כדי להשיג את הפעולות הבאות:

  • הגדלת מכירות
  • למשוך יותר תעבורת אינטרנט
  • שפר את המודעות למותג
  • התחבר עם הקהל של השותף

לדוגמה, חברת נעליים יכולה לשתף פעולה עם בלוגר כושר כדי להגיע לקהל הקוראים של הבלוגר שחושב בכושר. באמצעות מאמצי הבלוגר, חברת הנעליים יכולה לחוות יותר מבקרים באתר ולהגביר את המכירות. חלק מהלקוחות החדשים יכולים להמשיך ולהפוך למנויים לטווח ארוך.

מה שהופך שיווק שותפים לאטרקטיבי הוא שעסקים יכולים לשתף פעולה עם שותפים בעלות נמוכה. בדרך כלל, עסקים מציעים לשותפי השיווק השותפים שלהם תגמולים או פיצויים כגון:

  • עמלות (אחוז מהמכירות)
  • מוצרים ודוגמאות חינם
  • תגמולים בלעדיים
  • הזדמנויות נטוורקינג
  • גישה להכשרה או חינוך

בעוד שחלוקת הכנסות אינה מושג שיווקי חדש, שיווק שותפים מודרני מתייחס בדרך כלל לשיווק דיגיטלי מקוון שבו שותפים מקושרים למוצר או שירות של העסק באינטרנט ומקבלים אחוז מהמכירות או מהתנועה ברשת. Statista העריך כי הוצאות שיווק שותפים יגיעו לכ-8.2 מיליארד דולר בשנת 2022.

איך עובד שיווק שותפים?

שיווק שותפים כולל ארבעה שחקנים עיקריים, שלכל אחד מהם חלק ייחודי בתהליך השיווק:

  • השותף (או "המפרסם"): האדם או הישות המקדמים את המוצר או השירות של הסוחר
  • הסוחר: האדם או הישות המוכרים את המוצר או השירות שהשותף העצמאי מקדם
  • רשת השותפים: מתווך בין שותף לתוכנית שותפים של סוחר. בעוד ששותפים וסוחרים יכולים להתחבר ללא רשת שותפים, זה ערוץ נפוץ למערכות יחסים כאלה.
  • הלקוח: האדם הרוכש מוצר דרך שותף. סוחרים משתפים פעולה עם שותפים כדי להתחבר לקהל השותפים ולהמיר אותם ללקוחות.

שותף יכול ליצור קשר עם סוחרים באמצעות תוכניות שיווק שותפים. לאחר יצירת קשרים ראשוניים דרך תוכנית, ייתכן שהשותף יוכל למצוא סוחרים מתאימים אחרים ובהדרגה לבנות רשת רחבה של שותפי מותג בתעשייה מסוימת. לדוגמה, תוכנית שיווק שותפים עשויה להציע מגוון של מוצרים טכנולוגיים לשותף שבודק טלפונים סלולריים. לאחר מכן, השותף יכול לבנות רשת בתוך מיקוד זה בתעשייה כדי להגיע ללקוחות חדשים שמתעניינים במוצרים טכנולוגיים.

מדי פעם, שותף וסוחר מתחברים באופן אורגני באמצעות פנייה ישירה. לדוגמה, סוחר שמייצר תבניות לעוגות עשוי להתחבר לשותף שכותב בלוג על אפייה כדי להציג את המוצר שלו בפני קהל חובבי האפייה של השותף.

דוגמאות לשיווק שותפים

סביר להניח שראיתם דוגמאות לשיווק שותפים בעבר, גם אם לא הבנתם זאת. הסיבה פשוטה: affiliate marketing היעיל ביותר נוטה להתאים לתוכן איכותי שהקוראים נהנים ממנו ומוצאים בהם שימוש. למרות שזה יכול להיות מפתה לקדם מוצרים שונים כדי ליצור מכירות ולהניב תנועה עבור סוחרים, שותפים שפיתחו אמון עם הקהל שלהם על ידי הדגשת מוצרים איכותיים שהם מאמינים בהם, נוטים יותר לעורר את חברי הקהל לבצע רכישה. במילים אחרות: איכות ורלוונטיות מוכרת.

כמה דוגמאות נפוצות לשיווק שותפים כוללות:

  1. אתרים המכסים נושאים כלליים הכוללים מדי פעם קישורי שותפים בפוסטים או מאמרים בבלוג, כמו ברשימה זו של Kitchen Essentials שנאספה על ידי האתר הממוקד בבישול Kitchn.com.
  2. סרטוני YouTube הכוללים קישורי שותפים בתיאור, כמו זה המצורף לסרטון "My Every Day Tech 2022" של MKBHD.
  3. אתרי ביקורת ייעודיים המכסים מוצרים הפונים לקהל קוראים ממוקד, כגון Gear Patrol ו-Wirecutter.

שכר שיווק שותפים

הכנסות השותפים משתנות מאוד ולעיתים קרובות יכולות להשתנות משנה לשנה. יתר על כן, יכול לקחת זמן למשווק שותפים לבנות קהל מקוון ולהרוויח.

להלן ממוצעי השכר בארה"ב, נכון לאוגוסט 2023, לפי אתרי קריירה שונים:

  • ZipRecruiter: $72,969
  • סולם שכר: $55,829
  • דלת זכוכית: $49,847

האם שיווק שותפים מתאים לך? 4 סימנים

להיות משווק שותפים ואפילו בניית עסק משגשג של שיווק שותפים יכול להיות מסלול קריירה מתגמל עבורך. להלן ארבעה סימנים שכדאי לחפש כאשר אתה שוקל לנקוט בצעדים הראשונים:

  1. אתה רוצה ליצור זרם הכנסה על סמך תחומי העניין שלך.
  2. אתה רוצה לבנות קהל מקוון וליצור תוכן ייחודי שמעסיק אותו.
  3. אתה רוצה ליצור שותפויות עם מותגים שאתה אוהב ולקדם את המוצרים שלהם לקהל שלך.
  4. אתה מוכן לקחת על עצמך חשיבה יזמית כדי להצמיח את עסקי שיווק השותפים שלך.

איך להתחיל שיווק שותפים

מוכן להתחיל את המסע שלך? בצע את השלבים הבאים כדי לייעל את התהליך.

1. בחר את הנישה שלך.

משווקי שותפים הם בעלי ערך לסוחרים מכיוון שהם יכולים להגיע לקהלים ספציפיים המורכבים מלקוחות פוטנציאליים. ככל שתגדירו טוב יותר את שוק הנישה שלכם, כך יהיה קל יותר לבנות פלטפורמת שותפים וליצור תוכן מקורי העונה על צרכי הקהל שלכם.

באופן אידיאלי, הנישה שאתה בונה סביבה את מאמצי השיווק השותפים שלך צריכה להתייחס לתחומי העניין שלך ושל קהל לא מבוטל וחסר שירות. תוך כדי סיעור מוחות, ערכו מחקר עם Google Trends כדי לגלות מה אנשים מחפשים באינטרנט שעשוי להתאים לנושא הנישה שלכם.

בשלב החקר הזה, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  • מהו נושא, תחביב או תחום שמעניין אותי במיוחד, שאינו מוגש כעת?
  • באילו מוצרים פיזיים או מוצרים דיגיטליים אני משתמש שהייתי נהנה לקדם אותם לאחרים?
  • כיצד אוכל להוסיף זווית או פרספקטיבה חדשה לנושא עם הרבה תחרות?

איזה סוג של תוכן ארצה ליצור שיאפשר לי לשרת את הנישה הזו ולהשתמש במערך הכישורים שלי?

2. בחר ערוץ שיווק שמתאים לנישה שלך.

ברגע שתחליט על הנושא, הקהל והמוצרים שמותג שיווק השותפים שלך יכסה, תרצה להחליט על ערוץ שיווק.

בעוד שיצירת אתר סקירה ייעודי, כגון OutdoorGearLab, היא גישה פופולרית, אתה יכול גם לעשות affiliate marketing בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם. אתה עשוי לגלות שערוץ אחד מתאים יותר למטרות שיווק השותפים שלך מאחרים או שגישה שיווקית מרובה-ערוצית או רב-ערוצית היא הטובה ביותר.

כמה גישות וערוצים נפוצים כוללים:

  • אתר ייעודי לביקורת מוצרים המכוון ספציפית סביב המציע לקוראים תובנות לגבי מוצרים.
  • אתר או בלוג המכסים נושא ספציפי הכולל קישורים למוצרי שותפים רלוונטיים במאמרים או פוסטים בנושא זה.
  • פלטפורמות מדיה חברתית, כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או יוטיוב, שבהן אתה מפרסם תוכן הקשור למוצרים ולמותגים שאתה מקדם.

3. הצטרף לרשת שיווק שותפים.

רשתות שותפים מחברות בין שותפים לסוחרים. אמנם זה לא תמיד הכרחי להצטרף לרשת שותפים, אך סביר להניח שתגלה כי פעולה זו תקל על בניית מערכות יחסים עם סוחרים ובסופו של דבר תגדיל את הפוטנציאל שלך להרוויח עמלות שותפים.

סוג רשת השותפים או תוכנית השיווק שאליהם תצטרף יהיה תלוי בסוג המוצרים שהקהל שלך מעוניין בהם. למעשה, סוגים שונים של תוכניות affiliate marketing מציעות מגוון מוצרים ושירותים מתעשייה לתעשייה. כדי לייעל את סיכויי ההצלחה שלך, חקור רשתות ותוכניות המתאימות ביותר למוצר היעד ולקהל היעד שלך.

כמה דוגמאות לרשתות ותכניות שותפים פופולריות כוללות:

  • אווין
  • קליקבנק
  • Amazon Associates
  • רקוטן
  • שותפים של אטסי
  • רשת שותפי איביי
  • תוכנית השותפים של Coursera

4. הרחב את הרשת שלך.

יצירת פלטפורמת שיווק שותפים מוצלחת לוקחת זמן ומסירות. עם זאת, כדי להגדיל את גודל הקהל הכולל שלך, מומלץ להשתמש בשילוב של גישות שיווק דיגיטלי, כולל:

  • שיווק תוכן
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • רשימות אימייל

לדוגמה, אתה עשוי לגלות ששילוב של פיצוצי אימייל בזמן ותוכן SEO ישפר את מאמצי השיווק שלך יותר מכל אחד בפני עצמו.

5. היו עקביים ושלטו בכישורים שלכם.

בנוסף לקחת זמן ומסירות, שיווק שותפים גם מעסיק מגוון רחב של מיומנויות, כולל:

  • עריכת מחקר שוק כדי להבין את הקהל שלך
  • ניתוח הנוף התחרותי כדי לדעת היכן אתה עומד בין משווקי שותפים אחרים בנישה שלך
  • שיפור מיומנויות הכתיבה להעברת רעיונות ומידע באמצעות בלוג, כיתוב במדיה חברתית או פיצוץ בדוא"ל
  • שיפור מיומנויות המצגת שלך כדי להעביר רעיונות ומידע באמצעות חפיסת שקופיות, הרצאה או שידור חי
  • שיפור מיומנויות וידאו ליצירת סרטונים שמשמחים, מבדרים ומלמדים את הקהל שלך
  • לימוד עיצוב גרפי ליצירת גרפיקה אטרקטיבית הקשורה למוצרים שאתה מקדם ולמסר שאתה מעביר
  • לימוד ניתוח נתונים וניתוח שיווקי כדי להבין את ביצועי הקמפיינים affiliate marketing
  • שימוש בתוכנה, כמו כלי ניהול קשרי לקוחות (CRM), כדי לעקוב אחר נתוני השיווק, המכירות וחווית הלקוח שלך

התמהיל המדויק של מיומנויות שתשתמש בעיסוק השיווקי שלך יהיה כנראה תלוי בפלטפורמה שאתה בונה, בקהל שאתה מתחבר אליו ובגישה שתחליט לנקוט. לדוגמה, אם אתה מפעיל ערוץ YouTube שסוקר צעצועי אספנות, סביר להניח שתצטרך שילוב של הפקת וידאו, מצגת ומיומנויות שיווק במדיה חברתית. עם זאת, אם במקום זאת אתה מנהל אתר אינטרנט הכולל רק ביקורות כתובות על צעצועי אספנות, סביר להניח שתצטרך להתמקד בהרחבת כישורי שיווק התוכן שלך.

עם הזמן, ייתכן שתתחיל להשתמש בכל המיומנויות הללו ועוד, תוך כדי עבודה כדי להניע תנועה, לייצר תוכן מושך את העין ולהגדיל את מכירות השותפים.

טיפים לשיווק שותפים

כשאתה מתחיל להקים את עסק שיווק השותפים שלך, עקוב אחר הטיפים הבאים כדי להפיק את המרב מהמאמצים שלך.

למד אסטרטגיות שיווק שותפים.

הישארות מעודכנת באסטרטגיות affiliate marketing העדכניות יכולה לאפשר לך להפיק את המרב מהזמן והמשאבים שלך ובסופו של דבר להרוויח יותר הכנסה של שותפים. אסטרטגיות עשויות לכלול הצעת סמינר מקוון בנושא מסוים וקידום מוצרי שותפים במהלך הסמינר המקוון או בניית רשימה של מנויי אימייל.

שקול את התגמולים שאתה יכול להרוויח.

כאשר אתה יודע אילו תגמולים זמינים עבורך באמצעות תוכניות שותפים שונות, אתה יכול לבחור אילו מותגים יכולים לעזור לך להגיע ליעדי ההכנסה של השותפים שלך. הקפד לשאול שותפים פוטנציאליים לגבי שיעור העמלה שהם מציעים, כמו גם תגמולים אחרים עבור מכירת מוצרים, וחשוב על הפרטים האלה באסטרטגיית השותפים הכוללת שלך.

בניית לוח מחוונים של שותפים.

לוח מחוונים של שותפים הוא ממשק מבוסס אינטרנט ששותף או תוכנית שותפים מספקים כך שתוכל לראות את ביצועי הקמפיינים שלך, ליצור קישורי הפניה, לעקוב אחר הרווחים והתשלומים שלך ועוד. בעת הקמת שותפויות שיווק שותפים עם מותגים, הקפד לשאול על לוח המחוונים שהם מספקים והמידע שאתה יכול לעקוב אחריהם.

לטפח מערכות יחסים חזקות.

בהתחשב בעובדה ששיווק שותפים עוסק במערכות יחסים, תרצה לנקוט בפעולה כדי לחזק את הקשרים שיש לך עם הקהל שלך והמותגים שאתה מקדם. אתה יכול לעשות זאת על ידי הישארות מעודכנת בפיתוחים האחרונים של המותגים, במוצרים ויוזמות כך שיוכלו להעביר מידע מדויק לקהל שלך.